Dlhodobý výskum úspešnosti predaja tovaru jasne ukazuje, že reklama je dôležitým prostriedkom, ako dostať konkrétny výrobok alebo značku do podvedomia zákazníkov. Náš mozog má schopnosť ukladať veľké množstvo informácií, opakujúcich sa obrázkov a symbolov a spätne ich používať pri výbere produktov. Preto dnes úspešné spoločnosti investujú veľa peňazí do reklamných kampaní a samotnej reklamy. Ako však môžeme zabrániť tomu, aby naša značka, do ktorej propagácie sme investovali nemalé finančné prostriedky, nebola kopírovaná? Riešenie je jednoduché, umožňuje ho registrácia ochrannej známky.
Čo sú to ochranné známky?
Pravdepodobne ste si všimli veľké R v kruhu vedľa názvu výrobku alebo loga spoločnosti. To nám napovedá, že tento výrobok je chránený ochrannou známkou. Preto nikto iný nemôže predávať podobný výrobok alebo službu pod rovnakou značkou. Hlavnou motiváciou spoločností na registráciu ochrannej známky je budovanie vlastného know-how. Pri dnešnej širokej ponuke rôznych produktov a služieb je veľmi dôležité jasne sa odlíšiť od konkurencie. Vlastná značka posilňuje aj prestíž samotnej spoločnosti. Ochranné známky však majú svoje výhody aj pre zákazníka, ktorý sa môže lepšie orientovať v záplave tovaru a ľahko nájsť a kúpiť presne to, čo preferuje, a má istotu kvality.
Dva dôležité kroky, bez ktorých to nejde
V každom podnikaní, ktoré má byť úspešné, je samozrejme dôležitá kvalita samotného výrobku. Ďalšie dva kroky, ktoré podporia vaše úsilie, sú: kvalitná a cielená reklama a predovšetkým účinné a kvalitné ošetrenie značky prostredníctvom registrácie ochrannej známky. Napríklad Patentoid zaregistruje ochrannú známku za vás. Navrhujú konkrétne plány kampaní a starajú sa o načasovanie a postupnosť jednotlivých krokov. Podobne aj ochranná známka a jej registrácia nemusí nutne spočívať na vašich pleciach. Aj tu sa môžete spoľahnúť na profesionálov, ktorí všetko vybavia za vás.
Ak teda chcete mať istotu, že vaše produkty a služby sú chránené, neváhajte a urobte ďalší dôležitý krok pre svoje podnikanie.